Frappelections

για να βγεί το άχτι για τις πάντα αλλοπρόσαλλες εκλογές και την πολιτική.META

Και τώρα μιλάμε

with 19 comments

Τρεις μήνες προεκλογικής περιόδου πέρασαν.
Πέρασε και ο πρώτος γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Και ξαφνικά αρχίσανε να μιλάνε. Ο Μπουτάρης έκανε την πρόσκληση, ο Μάτης την αποδέχθηκε με όρους, ο Μπουτάρης δέχθηκε τους όρους και την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου θα γίνει δημόσιος διάλογος.
Για να μην μπερδευόμαστε η όλη ιστορία γίνεται για το αν ο Μάτης θα προσφέρει στήριξη στον Μπουτάρη στον δεύτερο γύρο των εκλογών.
Αλλά για εμένα για αυτό δεν χρειάζεται διάλογος. Αν θέλει στήριξη ο Μπουτάρης ας την ζητήσει ξεκάθαρα. Ο Μάτης ξέρει και τον Μπουτάρη και τις θέσεις του. Αν θέλει να την δώσει ας την δώσει. Απλά και ξεκάθαρα.
Ο δημόσιος διάλογος τι ακριβώς θα προσφέρει σε αυτή την στιγμή; Θα αλλάξει κάτι; Θα δοθούν ανταλλάγματα, Θα δοθεί άλλοθι για την όποια απόφαση;

Τόσα χρόνια μαζί στο Διαπαραταξιακό δεν κατάφεραν μέσω ατελείωτων διαλόγων να καταλήξουν κάπου, τώρα θα τα καταφέρουν;
Έτσι και αλλιώς ανεξάρτητα από κάθε δήλωση στήριξης οι ψηφοφόροι θα κάνουν αυτό που πιστεύουν αυτοί.

Advertisements

Written by thanosk

November 10, 2010 at 9:16 am

19 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Καλά κάνει και ζητά δημόσιο διάλογο ο Μάτης. Οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να θεωρηθεί συναλλαγή κάτω από το τραπέζι.
    Ξέρω ότι οι οικολόγοι δέχθηκαν πιέσεις εκ των έσω για να υποστηρίξουν Μπουτάρη. Η δημοτική κίνηση όμως των οικολόγων θεωρεί, και καλώς, ότι ο Μπουτάρης πρέπει να δεσμευθεί δημόσια για ορισμένα πράγματα, με ξεκάθαρο λόγο. Η δημόσια συζήτηση δεν έχει περιπτώσεις παρερμηνείας. Μη ξεχνάμε ότι ο Μάτης κατηγόρησε στο debate της Μακεδονίας τον Μπουτάρη για διαπλοκή αναφέροντας την περίπτωση του Αλατίνι και την σημερινή ιδιοκτησία του στην οποία έχει συμφέροντα και ο υποψήφιος με τον Μπουτάρη, Χασδάι Καπόν.
    Επίσης σε θέματα που αφορούν την καθημερινότητα όπως ας πούμε τα τραπεζοκαθίσματα, δεν θα έπρεπε να έχει σαφή θέση ο κ. Μπουτάρης με τον κ. Δάρδα στον συνδυασμό του.
    Υποθέτω ότι εκτός των 2 αυτών θεμάτων θα υπάρχουν και άλλα που θα ήθελε να συμφωνήσει ο Μάτης με τον Μπουτάρη.
    Η απλή θέση ψηφίστε εμένα για να φύγει η δεξιά είναι πολύ 80’s.

    argos

    November 10, 2010 at 10:07 am

  2. Δεν με κατάλαβες καθόλου.

    Αυτά τα δύο θέματα που ανέφερες είναι αυτά για το οποία εγκαλούσε συνεχώς ο Μάτης τον Μπουτάρη κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου και σε κανένα σημείο δεν φάνηκε να πείθεται από τις εξηγήσεις που έδωσε και για τα δύο ο Μπουτάρης.

    Τι θα πει δηλαδή αύριο ο Μπουτάρης που ξαφνικά μπορεί να πείσει τον Μάτη ότι θα ακολουθήσει τις πολιτικές του Μάτη ή να πείσει τον Μάτη ότι οι δικές του πολιτικές είναι οι σωστές;
    Αν αλλάξει στάση ο Μπουτάρης είναι συνδιαλλαγή από μέρος Μπουτάρη. Αν αλλάξει στάση ο Μάτης είναι συνδιαλλαγή εκ μέρους του Μάτη. Αν τα αποδώσουν σε παρεξήγηση τότε οι διαφωνίες της προεκλογικής περιόδου αποδεικνύονται προσχηματικές.

    Πιο έντιμο θα ήταν να πει δεν συμφωνώ με τον Μπουτάρη για αυτά και αυτά και για αυτό δεν στηρίζουμε την υποψηφιότητα. Ή να πει παρόλο τις διαφωνίες μας σε αυτά και αυτά τα θέματα πιστεύουμε πως η υποψηφιότητα Μπουτάρη είναι καλύτερη και την στηρίζουμε με την αίρεση ότι θα τον ελέγχουμε συνεχώς πολύ σκληρά σε αυτά τα δύο.

    Ο αυριανός “διάλογος” σαν ευκαιρία για άλλοθι για την όποια απόφαση μου φαίνεται.

    thanosk

    November 10, 2010 at 10:22 am

  3. Μια χαρά κατάλαβα. Όπως επίσης αντιλαμβάνομαι ότι ο Μάτης του λέει ότι δεν σου δίνω λευκή επιταγή, κάτι που όλοι μας θα πρέπει με κάποιο τρόπο να το κάνουμε με τους πολιτικούς που ψηφίζουμε. Με όλους

    argos

    November 10, 2010 at 10:40 am

  4. Όταν κατηγορείς τον άλλον για διαπλοκή δε μπορείς μετά να δηλώσεις ότι τον στηρίζεις. Δεν είναι μια απλή διαφωνία πχ για τα τραπεζοκαθίσματα.

    Εκτός αν ο αντίπαλός του έχει καταδικαστεί για εμπόριο ναρκωτικών.

    Fil

    November 10, 2010 at 11:00 am

    • Σωστά, άρα μένει να δούμε τι θα μας πούνε την Πέμπτη

      argos

      November 10, 2010 at 1:44 pm

  5. Tha apogoiteuto poli apo ton Mati, den ginete na exi eksapolisi toso sovares katigories enantion tou Boutari kai meta na sinergasti. Gia pio logo? Gia to kino kalo? Vazi ton euato tou sto idio kazani me tous ipolipous politikous paleas kopis…krima.

    DiaPan

    November 10, 2010 at 11:23 am

  6. Θα δαπανηθούν χιλιάδες λέξεων για ένα τόσο απλό πράγμα. Ο Μπουτάρης πρέπει να πείσει ότι θα είναι καλύτερος Δήμαρχος από τον Γκιουλέκα. Δεν θέλω διαχειριστή. Θέλω Δήμαρχο.
    Δυστυχώς σε αυτή τη “μάχη” δίνεται πολιτικό χρώμα και όλα αυτά συντελούν στην ανάδειξη Γκιουλέκα ως καλύτερου.

    Dark Angel

    November 10, 2010 at 11:51 am

  7. Πιστεύετε ότι υπάρχει σεβαστός αριθμός ανθρώπων εκεί έξω που είναι διατεθειμένοι να ακούσουν πραγματικά και να κρίνουν ποιός μπορεί να είναι ο καλύτερος δήμαρχος και ακόμη περισσότερο πόσοι είναι ικανοί να κρίνουν ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ αυτά που θα ακούσουν χωρις κομματικές ή άλλες παρωπίδες και ανόητους φανατισμούς; Μπορούν να αποτελέσουν την κρίσιμη μαζα;

    Θα ήθελα να πω και κάτι για τα προγράμματα. Διαφωνώ με τη θεοποίησή τους αν και σαφώς είναι πολύ σημαντικό κριτήριο. Είναι όμως σημαντικό κριτήριο γιατί πρωτίστως το πρόγραμμα για μένα δείχνει πού στοχεύεις και το πόσο το έχεις δουλέψει πρώτα στο μυαλό σου αυτό που θέλεις να πετύχεις. Ένα πρόγραμμα όμως δεν παρέχει καμία ασφάλεια εφαρμογής αυτών που προβλέπει.
    Η ιστορία είναι γεμάτη από ανεφάρμοστα σχέδια. Γι’άυτό ας μην υποτιμούμε αυτά που ο καθένας αποδεικνύει με την προσωπική του διαδρομή, τα οποία αποτελούν και το μόνο “υλοποιημένο πρόγραμμα” του καθενός. Εξάλλου ένα πρόγραμμα δε μπορεί εκ των πραγμάτων να προβλέψει το σύνολο των προβλημάτων που θα κληθεί να αντιμετωπίσει οποισδήποτε εκλεγεί. Ούτε καν οι τρόποι επίλυσης υπαρχόντων προβλημάτων μπορούν να αναλυθούν λεπτομερώς γιατί μόνο όταν ασχοληθεις με ένα πρόβλημα στην πράξη είσαι σε θέση να ασχοληθείς ενδελεχώς και με όλους τους πιθανούς τρόπους επίλυσης αυτού.
    Το μόνο σίγουρο που εξασφαλίζει ένα πλήρες πρόγραμμα ενός υποψηφίου είναι η αντίστοιχη δυνατότητα ελέγχου που παρέχει στον καθένα μας την επομένη των εκλογών. Προσωπικά δε μου αρκεί.

    Fil

    November 10, 2010 at 12:48 pm

    • Θεωρώ ότι εμείς που συζητάμε και συμφωνούμε ή διαφωνούμε εδώ είμαστε :
      “διατεθειμένοι να ακούσουν πραγματικά και να κρίνουν ποιός μπορεί να είναι ο καλύτερος δήμαρχος και […] είναι ικανοί να κρίνουν ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ αυτά που θα ακούσουν χωρις κομματικές ή άλλες παρωπίδες και ανόητους φανατισμούς”
      Άρα θα πρέπει να κερδίσει και εμάς, αν τον ενδιαφέρουν τέτοιοι ψηφοφόροι

      argos

      November 10, 2010 at 1:47 pm

  8. 1. Οι αντιδράσεις για την συνάντηση δείχνουν πόσο πολύ υπολειπόμαστε από την κουλτούρα του πραγματικού διαλόγου. Τέτοιες δημόσιες συναντήσεις έπρεπε να γίνονται μία φορά την εβδομάδα επί δύο μήνες προεκλογικά. Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Θέλω να είμαι αφελής και θα συμφωνήσω με τον Θωμά, αναφορικά με τις προθέσεις του Μάτη. Αυτήν την εικόνα μου έδωσε κι εμένα. Του ριζοσπαστικά δημοκράτη. Μας αξίζει όμως αυτή η πολυτέλεια της αφέλειας, προκειμένου να ξεπεράσουμε την έλλειψη δημοκρατικής κουλτούρας. Το διακύβευμα είναι πολύ μικρότερο από τον προς επίτευξη στόχο.

    2. Παραδέχομαι ταυτόχρονα είμαι προκατειλημμένος και πως δεν θα ήθελα να δω να μένει στο τιμόνι της πόλης η γαλάζια γενιά των πόλο, των τζιπ και των αυθαίρετων κτισμάτων της παραλιακής, με την κληρονομημένη αυθάδεια: http://www.facebook.com/profile.php?id=541032650#!/photo.php?fbid=448837518106&set=a.448837323106.243239.106154588106

    3. Θα είναι ό,τι πιο πολύτιμο έχει μπορέσει να πάρει ποτέ υποψήφιος με το ποσοστό του Μάτη. Η νίκη των κοινωνικών κινημάτων τοπικού χαρακτήρα θα είναι γεγονός, άμα τη δεσμεύση και τη (ύστερη) εκλογή του Μπουτάρη. Αυτός μόνο μπορεί να είναι ο λόγος για τον δημόσιο διάλογο. Με βάση την δημοκρατία και τις από αυτήν εκπορευόμενες διαδικασίες κερδίζουμε όλοι.

    exiled

    November 10, 2010 at 12:50 pm

  9. Μία διόρθωση σχετικά με το Διαπαραταξιακό:
    Η διάρκειά του ήταν λίγοι μήνες (και όχι «τόσα χρόνια μαζί …»).
    Θυμίζω ότι η Πρωτοβουλία δε συμμετείχε σε όλη τη διάρκεια.

    Για την ιστορία, το «Διαπαραταξιακό» -όπως καθιερώθηκε να ονομάζεται- ήταν το nickname της «ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΡΙΖΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»
    __________________________
    Σχετικά με την κατ’ ιδίαν συνάντηση που αρχικά ζήτησε ο Μπουτάρης από τον Μάτη:

    Επειδή έχω ακούσει προσωπικά (κατά τη διάρκεια του Διαπαραταξιακού), από πρώτο χέρι, συνομιλητές του Μπουτάρη (μεταξύ των οποίων και πρόσωπα που είχαν δηλώσει πρόθεση και διαθεσιμότητα να είναι υποψήφιοι δήμαρχοι) να παραπονούνται για τον τρόπο με τον οποίο παρουσίαζε η Πρωτοβουλία τις κατ’ ιδίαν συναντήσεις και επαφές τους, πιστεύω ότι ο Μάτης έκανε πολύ καλά και δεν το δέχθηκε.

    Αν γινόταν κατ’ ιδίαν συνάντηση και κατέληγε σε στήριξη του Μπουτάρη, είναι νομίζω σίγουρο ότι θα εμφανίζονταν αμέσως διάφορες φημολογίες και υποθέσεις για ανταλλάγματα κλπ (από διάφορους καλοθελητές από όλους τους χώρους).

    Βρίσκω τη στάση του Μάτη καθαρή, έντιμη και συνεπή με όσα έχει πει προεκλογικά.
    Εκτιμώ επίσης ότι το ρίσκο που παίρνει προσωπικά ο Μάτης, είναι μεγαλύτερο.
    (Επειδή ήμουν υποψήφιος με τον Μάτη, δηλώνω εκ των προτέρων ότι αποδέχομαι τυχόν σχόλια για την υποκειμενικότητά μου).

    _______________
    “Ο δημόσιος διάλογος τι ακριβώς θα προσφέρει σε αυτή την στιγμή;”

    Ο Μπουτάρης κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του, προσπαθώντας να κερδίσει την πλειοψηφία έχει “ξεχειλώσει” αρκετές θέσεις της Πρωτοβουλίας, έχει αφήσει σκόπιμα άλλες να παραμένουν “ομιχλώδεις”, έχει “στρογγυλέψει” άλλες για να αποφύγει συγκρούσεις με πολιτικό κόστος. Δεν είναι λίγα όσα έχουν επισημανθεί και από το Frappelections.

    Είναι νομίζω μία καλή ευκαιρία (όχι μόνο για τον Μάτη και την παράταξή του αλλά πιθανά και για όλους τους πολίτες που θα ψηφίσουν τη δεύτερη Κυριακή) να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα και να ζητηθούν (ή έστω επιβεβαιωθούν) συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Τουλάχιστον για κάποια θέματα που είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου και θα είναι στο χέρι του Μπουτάρη (αν εκλεγεί) να υλοποιηθούν. (όπως π.χ. σαν αυτά που αναφέρει ο Argos στο πρώτο του σχόλιο).

    Βλαδίμηρος

    November 10, 2010 at 1:21 pm

    • Eννοείται πως η στάση του κ. Μάτη είναι σαφής και ξεκάθαρη.

      Dark Angel

      November 10, 2010 at 2:11 pm

  10. Αυτή τη στιγμή ο Μπουτάρης κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να μαζέψει ψήφους.

    Η μόνη του ελπίδα είναι αυτή και δεν πιστεύω, ότι είναι λανθασμένη η προσέγγιση του.Από ‘κει και πέρα ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματα του.

    Δέχεται πάντως πολύ μεγάλη πολιορκία και μάλιστα από αρκετά μέτωπα.Δεν ξέρω που οδηγείται η συγκεκριμένη κατάσταση, αλλά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για τον ίδιο (πλέον).

    G

    November 10, 2010 at 2:45 pm

  11. Ο διάλογος ανάμεσα τόσο στις πολιτικές δυνάμεις όσο και τους πολίτες πρέπει να είναι μόνιμος, ουσιαστικός. και ανεξάρτητος από τον χρόνο των εκάστοτε εκλογών.
    Δεν είναι δυνατόν να θυμόμαστε τον διάλογο 2 μέρες πριν τις εκλογές για να βρούμε τότε κοινά σημεία και να κάνουμε κοινές διακηρύξεις αρχών και θέσεων.

    Ο Μάτης από την μεριά του καλά έκανε που δέχθηκε και που ζήτησε να είναι δημόσιος μια και βρίσκεται λογικά υπό πίεση να δηλώσει στήριξη μετά την αντίστοιχη κίνηση Τρεμόπουλου. Τώρα τι είναι δυνατόν να βγει από αυτή την ιστορία τέτοια στιγμή δεν το ξέρω. Από την μία ο Μπουτάρης λογικά θα θέλει να τα βρει με τον Μάτη που συμφωνούν και σε πολλά θέματα αλλά από την άλλη δύσκολα θα μαζέψει στρογγυλεμένες και ξεχειλωμένες θέσεις που εμπεριέχουν πολιτικό ρίσκο.

    Πάντως εμένα η όλη ιστορία ίσως με ενοχλεί όχι τόσο η ίδια καθεαυτή, όσο το γεγονός ότι δεν κατάφερε το ‘Διαπαραταξιακό’ να βγάλει κοινές αποφάσεις και κοινούς υποψηφίους και τελευταία στιγμή γίνεται προσπάθεια από τους ίδιους (περίπου) ανθρώπους να βρουν μια κοινή λύση απέναντι στον Γκιουλέκα.

    thanosk

    November 10, 2010 at 3:46 pm

  12. Παράπονο τόχω, να μπορούμε, ανάλογα με το κάθε φορά ζητούμενο, να λέμε δυο-τρία απλά πραγματάκια, που
    *και στην κοινή λογική να μην προσκρούουν, και
    *να έχουν και μια απτή σαφήνεια.
    Τόση τουλάχιστο που να μπορούν στοιχειωδώς με την εκφορά τους να δεσμεύουν αυτόν που τα λέει.

    Ας το προσπαθήσω, λοιπόν,
    αποφεύγοντας όμως όπως ο διάολος το λιβάνι,
    ηθικολογικές τοποθετήσεις, ενδιαφέροντος…εριουργίας περισσότερο,
    (αυτός ο υποψήφιος δείχνει “αγνό-παρθένο μαλί”, ας πούμε),

    που όμως επιμένουν να παριστάνουν
    (φταίμε και όσοι τους το επιτρέπουμε τόσα χρόνια, και δεν γιαουρτώνουμε κρουνηδόν, σαν εκφραστές τάχαμου “πολιτικού πολιτισμού”, και άλλων καρα-συντηρητικών μεταμφιέσεων!)

    τα πολιτικά προτάγματα!

    α)Οι όποιες καταγραφές δυνάμεων,
    -που εκφράζουν ειδικότερους επί μέρους πολιτικούς προσανατολισμούς, που με τη σειρά τους φιλοδοξούν να μην περιοριστούν στη διαμαρτυρία, αλλά στην ωρίμανσή τους να εκφράσουν διλήματα διεκδίκησης εξουσίας, κεντρικής ή αυτοδιοικητικής,
    έγιναν την πρώτη Κυριακή. Έτσι νομίζω τουλάχιστο.

    β)Η λογική, η αρχαία μάλλον συντηρητικού χαρακτήρα μανιέρα,
    που ήθελε
    αυτούς που δεν πέρασαν στο ζευγάρι διεκδίκησης να παζαρεύουν,
    είτε καλοπροαίρετα είτε “Μαυρογυαλουρικώ τω τρόπω”,
    είναι ΗΔΗ παρελθόν για τον πολύ απλό λόγο ότι οι πολίτες-ψηφοφόροι “δε μασάνε”.
    Πόσω μάλλον για έναν υποψήφιο και ένα σχήμα που φιλοδοξεί να είναι η φωνή ενεργών πολιτών.
    Και ο κ. Μάτης, εκτιθέμενος σε πρωτοβουλίες “διαλόγων”, κινδυνεύει, ανεξάρτητα από τις προθέσεις του, να δεχτεί την εύλογη ένσταση, πως επιδιώκει απλά την πάση θυσία διατήρησή του στο κέντρο του δημόσιου ενδιαφέροντος.

    γ)Αν ο Γιάννης ο Μπουτάρης σαν πρόσωπο και σαν συνδυασμός
    (και από την άποψη δηλαδή της ευρύτητας των δυνάμεων πολιτικής στήριξης και από την άποψη της ποιότητας των προσώπων)

    ΔΕΝ εκφράζει ΤΩΡΑ την ύστατη προσπάθεια-ελπίδα της ακριβής μας πόλης να σηκώσει κεφάλι από τον πολύχρονο θανάσιμο εναγκαλισμό
    (λόγω της σημασίας της ίσως, ή λόγω της δικής μας, όλων μας, της παθητικής αποκοτιάς;)
    της πιο ακραίας αντιδραστικής συμμαχίας δυνάμεων της πολιτικής, της οικονομίας και των εφεδρειών του κράτους
    (Ανθιμο-εκκλησίας, φονταμενταλιστών παρα-δικαστικών, μερίδας εκπαιδευτικών, -πχ. Παν Μακεδονίας κόντρα στην ιστορική προοδευτική παράδοση του Αριστοτέλειου, πρβλ “Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη στο γλωσσικό και όχι μόνο- κά),

    τότε θα παρακαλούσα κάποιον που αλλοιώς τα βλέπει,
    να με ενημερώσει και μένα τον αφελή,
    *Με ποιόν, και
    *πότε;

    Β.Δ. Καργούδης

    November 11, 2010 at 1:32 pm

  13. […] εκεί που ασχολούμασταν με κωλοτούμπες, διλήμματα και συζητήσεις έσκασε η βόμβα. Ξαφνικά ο ελέφαντας που βρισκόταν μέσα […]

  14. Τι ειπώθηκε τελικά στη συζήτηση;

    exiled

    November 12, 2010 at 3:04 pm

  15. […] να παρακολουθήσω τι ακριβώς έγινε στον δημόσιο διάλογο ανάμεσα στον Μάτη και στον Μπουτάρη αλλά το […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: