Frappelections

για να βγεί το άχτι για τις πάντα αλλοπρόσαλλες εκλογές και την πολιτική.META

Πολιτική πάνω σε πτώματα

with 3 comments

Από την μέρα που η κατασκευάστρια κοινοπραξία υπέβαλλε «ειδική δήλωση διακοπής έργου», οι υποψήφιοι της περιοχής έχουν αναλωθεί σε έναν πόλεμο ανακοινώσεων.

Ο Μάτης πολύ σωστά θέτει το οικονομικό ζήτημα και την αδυναμία εκτέλεσης του έργου και όλη η ουσία βρίσκεται στο

Η κοινοπραξία διακόπτει το έργο τώρα διότι τα διαθέσιμα χρήματα έφτασαν στο τέλος τους και πιέζει για να βρεθούν επιπλέον χρήματα.

Δεν αποφεύγει βέβαια να ρίξει ευθύνες στο Δήμαρχο κατηγορώντας ότι διεκόλυνε την κατάσταση για τον εργολάβο, μπλοκάροντας το έργο εδώ και 15 μήνες.

Ο Υπουργός Καλαφάτης, λειτουργώντας ως υποψήφιος δήμαρχος Καλαφάτης, βρήκε τον φταίχτη

«Πρωταγωνιστή των καθυστερήσεων στο έργο του Μετρό και της ταλαιπωρίας των πολιτών» χαρακτηρίζει τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη ο υποψήφιος δήμαρχος Σταύρος Καλαφάτης.

Ο Μπουτάρης επισημαίνει ακριβώς αυτο που συμβαίνει

«Ένας εκβιασμός, προκειμένου να αυξηθεί το κόστος του έργου κατά μισό δισ. ευρώ. Η οργή περισσεύει. Απαιτούμε να γνωρίσει άμεσα η πόλη όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν: Τα στάδια εξέλιξης των εργασιών, τα χρήματα που έχουν έως σήμερα δαπανηθεί, τις όποιες υπερβάσεις έχουν ήδη καταγραφεί, αν, πότε, και πώς εξελίχθηκε η διαπραγμάτευση του Δημοσίου (κυβέρνησης και Αττικό Μετρό) με τον εργολάβο για την τύχη των αρχαιολογικών ευρημάτων στο σταθμό της Βενιζέλου».

Κακώς βέβαια αναφέρει παρακάτω την υποθαλάσσια μια και η στάση του εκεί δεν ήταν παντα συνεπής. Όμως εδώ μιλάμε για το μετρό.

Στην συνέχεια εμφανίστηκε ο Τζιτζικώστας, που ως γνωστόν έφερε τους ποδηλατόδρομους στην Θεσσαλονίκη και πιθανόν και το μετρό, για να μας πει ότι :

«Όταν ζητούσαμε να έρθει η αρμοδιότητα στη Θεσσαλονίκη, μας βγάζαν τρελούς. Όταν έλεγα ότι το μετρό θα ναυαγήσει όσο το διοικούν από την Αθήνα και ότι θα πρέπει να έρθει στην Εγνατία Οδό, που είναι μια εταιρεία κρατική, με γνώση του αντικειμένου και ικανά στελέχη, μου έλεγαν ότι είμαι εκτός τόπου και χρόνου.

Ναι ρε Απόστολε, το κέντρο διοίκησης φταίει. Όχι η έλλειψη μελέτης. Ο Τζιτζικώστας δεν παρέλειψε να κατηγορήσει τον Χρυσοχοΐδη αλλά και τον Σιμόπουλο.

Ο κόοουτς δεν παρέλειψε να σηκώσει το γάντι και

κατηγορεί τον κ. Τζιτζικώστα ότι κλείνει το μάτι στον κ. Μπουτάρη, αφού «ο εργολάβος στην αίτηση του επικαλείται τις προσφυγές του Δήμου Θεσσαλονίκης». Κάνει λόγο για παλαιοκομματικές και απαράδεκτες ενέργειες.

Ο Μηταφίδης άφησε για λίγο τις ονοματοδοσίες και επετήθηκε στον Καλαφάτη και στον Μπουτάρη. Ειδικά τον Μπουτάρη τον κατηγόρησε για έλλειψη αξιοπιστίας γιατί

– αδιαφόρησε πλήρως για τους καταστηματάρχες που πλήττονται από την αδράνεια των κατασκευαστών και τον πολύχρονο αποκλεισμό των επιχειρήσεων τους από τα νεκρά εργοτάξια,
– με συνεχείς αλλαγές στάσης στο θέμα της σωτηρίας και ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων βοήθησε την κατασκευάστρια κοινοπραξία να εισπράξει κάποιες δεκάδες εκατομμύρια, παρά τις δεσμεύσεις που η σύμβαση της προβλέπει,
– ουδέποτε προσχώρησε στις προτάσεις φορέων αλλά και δημοτικών παρατάξεων όπως η «Θεσσαλονίκης – Ανοιχτή Πόλη» για τη συγκρότηση ενός μετώπου διεκδίκησης της αποπεράτωσης του έργου».

Καπάκι, αφού μιλήσανε όλοι είπε να εκφραστεί και ο Κουριαννίδης

Οι ευθύνες βεβαίως και βαρύνουν το σύνολο του πολιτικού συστήματος και τους εκπροσώπους του πάσης αποχρώσεως” σημειώνει

Ψεκάστε σκουπίστε τελειώσατε.

Από όλη την παραπάνω κοκορομαχία κρατάω ότι για σχεδόν όλους φταίει ο Μπουτάρης για την προσφυγή στην Βενιζέλου, αγνοώντας ας πούμε το ότι πρόσφατα πουλήθηκε ο κύριος μέτοχος την κοινοπραξίας στον Μπόμπολα, μια και δεν είχε μια, ή δημοσιεύματα πριν 2 χρόνια όπου η Αττικό Μετρό κατηγορούσε την κοινοπραξία. Επίσης οι ίδιο αγνοούν τις καθυστερήσεις στην Δελφών όπου ο Δήμος δεν είχε να κάνει τίποτα.

Για κανέναν δεν είναι πρόβλημα ότι το μετρό δεν έχει μελέτη υλοποίησης και προχωρά στην λογική βλέπουμε και κάνουμε; Ένα έργο που υπολογίζανε να τελειώσει σε 6,5 χρόνια είναι ήδη στο 8 και οι προβλέψεις ξεπερνούν τα 14.

Θα περίμενα οι διαμαρτυρίες να είναι κοινές και να έχουν μια μίνιμουμ απαίτηση. Την κατασκευή του μετρό με συγκεκριμένες δεσμεύεσεις, πάνω σε συγκεκριμένη μελέτη. Στην τελική ας ;ποφασίσουμε τι σκατά θέλουμε; Ένα μετρό στημμένο σοβαρά ή κάποια άλλη λύση, επίσης με σοβαρή μελέτη. Εγώ θα ήμουν υπερ του τραμ, αλλά ούτε ειδικός είμαι ούτε μελέτη έχω, όμως τους πολιτικούς τους έκλέγουμε και τους πληρώνουμε για να βρίσκουν λύσεις και όχι να αποτελούν μέρος του προβλήματος. Θα περίμενα να μαζέψουν τα επιτελεία τους, κατα προτίμηση όλοι μαζί και να προτείνουν μια λύση για το καλό της πόλης, που δεν θα υποκύπτει στον εκβιασμό κανενός. Ζητάω πολλά, ε;

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. “Θα περίμενα οι διαμαρτυρίες να είναι κοινές και να έχουν μια μίνιμουμ απαίτηση. Την κατασκευή του μετρό με συγκεκριμένες δεσμεύσεις, πάνω σε συγκεκριμένη μελέτη”
    Όχι, καρντάσι μ’. Η “υπόθεση μετρό” χρεοκόπησε οριστικά. Και το χειρότερο σενάριο είναι να βρεθούν (από το υπερπέραν;) τα χρειαζούμενα λεφτά και να τελειώσει το έργο – για να τραβάμε μετά τα μαλλιά μας για το κόστος λειτουργίας και τις επιδοτήσεις που θα χρειάζεται: είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να μη λυθεί το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη στον αιώνα τον άπαντα, καθώς οι ευκαιρίες για ρεαλιστικές λύσεις θα εξακολουθήσουν να χάνονται, στο όνομα αυτής της “Μεγάλης Ιδέας”!

    Πάνος

    March 18, 2014 at 11:05 am

    • Πάνο όπως έγραψα ακριβώς παρακάτω από το κείμενο που επέλεξες “… Εγώ θα ήμουν υπερ του τραμ, αλλά ούτε ειδικός είμαι ούτε μελέτη έχω, όμως τους πολιτικούς τους έκλέγουμε και τους πληρώνουμε για να βρίσκουν λύσεις και όχι να αποτελούν μέρος του προβλήματος…”
      Η ουσία της πρότασής μου είναι η κοινή στάση. Αν υπάρξουν μελέτες που λένε ότι χρεοκόπησε οριστικά (πράγμα πολύ πιθανό) πάλι πρέπει να υπάρχει μια μινιμουμ απαίτηση. Περιμένω να είναι κοινή γι αυτό το θέμα

      argos

      March 18, 2014 at 11:10 am

  2. ΟΚ. Η ουσία είναι να μη χρησιμοποιηθούν οι “μελέτες” ως πρόσχημα (άλλοθι) ώστε να μην αναλάβουν τις ευθύνες τους για το φιάσκο του μετρό αυτοί που τις έχουν.

    (Αναλαμβάνω τις ευθύνες μου = πηγαίνω σπίτι μου και δεν ξαναμιλάω για θέματα κοινού ενδιαφέροντος την επόμενη δεκαετία. Τουλάχιστον!)

    Πάνος

    March 18, 2014 at 6:51 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: