Frappelections

για να βγεί το άχτι για τις πάντα αλλοπρόσαλλες εκλογές και την πολιτική.META

Μια τριμελής επιτροπή από πέντε-έξη άτομα

with 6 comments

Επειδή μόλις χτες κατηγορηθήκαμε ότι δεν καλύπτουμε τις υπόλοιπες μικρότερες δημοτικές κινήσεις από τον panwsk, σήμερα ξεκινάμε με μια από αυτές που , κακώς, αγνοήσαμε εδώ και πολύ καιρό. Με του Πειρατές.

Οι Πειρατές λοιπόν βγάλανε ανακοίνωση όπου στις θέσεις που προβάλλουν ζητάνε

Την ύπαρξη επιστημονικών μελετών και τεκμηρίωσης των προτάσεων θεωρούν απαραίτητο συστατικό στοιχείο στη λήψη αποφάσεων η παράταξη «Πειρατές στη Θεσσαλονίκη»

δηλαδή;

Σύμφωνα με ανακοίνωση όλες οι προτάσεις θα πρέπει να εκτίθενται στους δημότες της Θεσσαλονίκης και να κρίνουν και αυτοί μαζί με την παράταξη τη χρηστικότητα τους.

πιο λιανά;

Έπειτα η παράταξη με παραθέτει τους λόγους που πρέπει να λαμβάνονται τεκμηριωμένες αποφάσεις.

Και πως θα είναι ο τρόπος διοίκησης δλδ.;

Οι μελέτες μαζί με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση πρέπει να αποτελέσουν τα βασικά εργαλεία μιας διαδικασίας πιστοποίησης στις υπηρεσίες του δήμου

Αν κατάλαβα καλά περιγράφουν ένα θολό σύστημα ηλεκτρονικής άμεσης δημοκρατίας. Ούτε καν πλησιάζει στην περιγραφή του συστήματος που πρωτοπαρουσιάστηκε σαν ιδέα στο A World Between του Norman Spinrand το 1979. Είτε το δελτίο είναι ελλειπές είτε οι φίλοι Πειρατές έχουν κάποιο κενό στην σκέψη τους.

Οι αποφάσεις δεν είναι ποτέ τεχνοκρατικές, οι αποφάσεις είναι πάντα πολιτικές. Τεχνοκρατικές είναι οι υλοποιήσεις.

Π.χ Είναι πολιτική απόφαση να αυξήσουμε τα έσοδα του Δήμου. Ο τρόπος με τον οποίο θα επιτύχουμε την αύξηση των εσόδων είναι τεχνοκρατικός. Είναι πολιτική απόφαση η ανάπτυξη της ανακύκλωσης ή ο καθορισμός επιπλέον θέσεων στάθμευσης, η συντήρηση παιδικών χαρών, η ασφαλτόστρωση, η ύπαρξη λαϊκών αγορών ή η ύπαρξη δημοτικής συγκοινωνίας. Ο τρόπος που θα υλοποιηθεί μια πολιτική απόφαση καθώς και η επιτυχία ή αποτυχία αυτής, είναι θέμα της επιλογής της τεχνοκρατικής λύσης για την πολιτική απόφαση που πάρθηκε.

Αυτό που ζητάνε οι Πειρατές είναι να προηγείται μια μελέτη, υποθέτω για κάθε παράταξη, για την υλοποίηση μιας πολιτικής απόφασης που ίσως παρθεί αφού πρώτα αναπτύξουμε όλες τις πιθανές τεχνοκρατικές λύσης υλοποίησης στους δημότες, οι οποίοι θα κληθούν σε δημοψήφισμα να αποφασίσουν ποια θέλουν. Και αυτό, σύμφωνα με τους Πειρατές

Διότι πρέπει να σταματήσει η σπατάλη πόρων με αποφάσεις και δράσεις που αποτυγχάνουν, όπως στην καθαριότητα και τα οποία όμως προκαλούν ένα τεράστιο κόστος και απώλεια δυνάμεων.

Δηλαδή δεν είναι σπατάλη πόρων η τεχνοκρατικές μελέτες πολιτικών αποφάσεων που μπορεί να μην παρθούν ποτέ; Θέλω να πω ότι πριν δοθουν  5 τεχνοκρατικές μελέτες στην κρίση των δημοτών για το πως θα γίνεται η ανακύκλωση, δεν πρέπει να προηγηθεί μια απόφαση που θα λέει θέλω ανακύκλωση;

Υποστηρίζουν ότι

Εκατοντάδες αποφάσεις πάρθηκαν και δεν υλοποιήθηκαν διότι αμφισβητήθηκαν έντονα αφού έλειπε η επιστημονική τεκμηρίωση από αυτές.

Μα και εδώ νομίζω ότι κάνουν λάθος. Υπάρχουν πολύ περισσότερες αποφάσεις που πάρθηκαν και υλοποιήθηκαν χάλια όχι γιατί έλειπε η επιστημονική τεκμηρίωση αλλά γιατί η πολιτική απόφαση ήταν λάθος μια και επρόκειτο για εξυπηρέτηση συμφερόντων  ημετέρων. Μήπως πιστεύετε ότι το Μετρό στερούνταν επιστημονικής τεκμηρίωσης όταν πάρθηκε η απόφαση να ξεκινήσει; Η απόφασή να γίνει, ήταν προϊόν της νοοτροπίας που για χρόνια πέρασε στην χώρα μας, ότι τα μπετά φέρνουν ανάπτυξη, και αυτό είναι αποτέλεσμα πολιτικής και όχι επιστημονικής τεκμηρίωσης.

Περιμένουν σαν αντίδραση να τους πει κάποιος, μα καλά και κάθε μέρα θα έχουμε και ένα δημοψήφισμα για κάθε θέμα. Αυτό δεν έχει κόστος σε χρόνο και χρήμα; Για να μας απαντήσουν ότι με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση δεν θα έχει. Θα ψηφίζεις από το σπίτι σου με τον υπολογιστή σου. Βέβαια η επόμενη ερώτηση θα είναι αν ξέρουν γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει θεσμοθετηθεί και υλοποιηθεί η ψηφιακή υπογραφή από το ελληνικό δημόσιο ή πως θα είναι σίγουροι ότι θα υπάρχουν υπολογιστές και σύνδεση για κάθε δημότη όσο συνεχίζεται η κρίση…

Τα προβλήματα που θέτουν δεν είναι ανύπαρκτα, όμως η λύση τους αποτελεί ένα whisful Thinking και τέλος  δεν μπορώ να καταλάβω πως προτείνουν σαν εφικτή μια λύση ηλεκτρονικής διακυβέρνησης  όταν σήμερα, περίπου 1 μήνα μετά από την ημέρα που σε σχόλιο του ο κ. Παπαμιχαήλ μας το ανακοίνωσε, το site τους δεν είναι έτοιμο.

 

Advertisements

Written by argos

April 3, 2014 at 11:24 am

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Θα απαντήσω μονο στο τελευταίο κομμάτι στο οποίο έχετε απόλυτο δίκιο !
    Το site ειναι έτοιμο .
    Είπαμε ομως έστω και δονκιχωτικα να το σηκώσουμε μονο όταν πάρουμε την έγκριση απο το Πρωτοδικείο !
    Την ερχόμενη Τετάρτη δηλαδή .

    Ξέρετε το archive μένει στην ιστορία και εμείς αν θελουμε να λέγομαστε εκπρόσωποι της διαδικτυακής κουλτούρας δεν θα πέσουμε στα ιδια λάθη 😉

    Θα ανακοινώσουμε επίσημα τα παντα μονο όταν πάρουμε το οκ απο το Πρωτοδικείο .
    Για να μν υπάρξει ούτε ένας που θα μας πει οτι κατεβήκαμε ανένταχτοι και εξυπηρετούμε αλλα συμφέροντα .

    Θα χαρώ σε επόμενο ποστ μου , ίσως το βραδυ να σας ανάπτυξη πλήρως το σκεπτικό των πειρατών ! Όσοι και αν μας διαβάζουν 😉

    Μέχρι τοτε ομως μελετήστε καλύτερα κ την παράγραφο με το κομμάτι των κονδυλίων των ευρωπαϊκών και την μη χρέωση των δημοτών για έργα 2 φορές .

    Dimitris papamichael

    April 3, 2014 at 3:21 pm

    • Όπως έγραψα “Τα προβλήματα που θέτουν δεν είναι ανύπαρκτα, όμως η λύση τους αποτελεί ένα whisful Thinking …” που σημαίνει ακριβώς αυτό, ότι δεν διαφωνώ με τον ορισμό προβλημάτων αλλά έχω ενστάσεις/απορίες ως προς την λύση που προτείνετε και πραγματικά θα ήθελα περισσότερες διευκρινήσεις.
      Το πρόβλημά μου μ ετις θέσεις σας είναι ότι τις βρίσκω σε διάφορα site αλλά όχι στο δικό σας και γι αυτό κυρίως χρησιμοποίησα αυτό το παράδειγμα. Θα περιμένω λοιπόν το post σας αρκεί να μας πείτε και που θ ατο βρούμε 🙂

      argos

      April 3, 2014 at 3:36 pm

      • Μα θα απαντήσω σε εσάς εδω !
        Ξέρετε άλλωστε για να απαντήσουμε σε αλλους (γείτονες σας… ) θα πρεπει να 💰💰💰
        Και δν το εχει η ιδιοσυγκρασία μου 😉 ούτε η τσέπη μας ! Θα το ξερει και ο panwsk αυτο φαντάζομαι …

        Dimitris papamichael

        April 3, 2014 at 3:57 pm

  2. Δεν τους θεωρούμε γείτονες και αν ξέρεις τον panwsk θα στο έχει πει φαντάζομαι. Θα περιμένω

    argos

    April 3, 2014 at 4:09 pm

  3. καλησπερα,

    για τους πειρατες ηλεκτρονικη διακυβέρνηση νοήται :

    Κάθε δημότης πρέπει να έχει τη δυνατότητα να καταχωρεί αιτήματα που θα αξιολογούνται δημόσια, θα λαμβάνουν σειρά προτεραιότητας και θα ικανοποιούνται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
    Αυτό κάνει η ψηφιακή τεχνολογία…
    σας παραθέτω το άρθρο μου.
    (http://myportal.gr/η-ηλεκτρονική-διακυβέρνηση-είναι-απα/)

    λετε πως
    “Αυτό που ζητάνε οι Πειρατές είναι να προηγείται μια μελέτη, υποθέτω για κάθε παράταξη, για την υλοποίηση μιας πολιτικής απόφασης που ίσως παρθεί αφού πρώτα αναπτύξουμε όλες τις πιθανές τεχνοκρατικές λύσης υλοποίησης στους δημότες, οι οποίοι θα κληθούν σε δημοψήφισμα να αποφασίσουν ποια θέλουν.”

    αυτό που λέμε είναι ότι σε μελέτες που έχουν γίνει και εχουν παραπεταχθει σε συρτάρια θα επιβάλουμε αλλαγή.
    ζητάμε να ηλεκτρονικοποιηθούν όλες οι μελετες προτασεις και συμπεράσματα που ήδη έχουν προκυρηχθει ήδη εχουν πληρωθεί ή ακόμη και έχουν εφαρμοσθει επιτυχω΄ς σε αλλες πόλεις .
    να εχεί τη δυνατοτητα ο καθε δημοτης να βλέπει τι μπορει να γινει και να εκφραζει την αποψη του.
    σε ευλογο χρονικο διαστημα το δημοτικο συμβουλιο να λαμβανει αποφασεις πανω στα υπαρχοντα σχέδια και να ενημερωνει όλους οσους ενδιαφερθηκαν για το θεμα που αποφαση παρθηκε.

    λέτε πως
    “Βέβαια η επόμενη ερώτηση θα είναι αν ξέρουν γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει θεσμοθετηθεί και υλοποιηθεί η ψηφιακή υπογραφή από το ελληνικό δημόσιο ή πως θα είναι σίγουροι ότι θα υπάρχουν υπολογιστές και σύνδεση για κάθε δημότη όσο συνεχίζεται η κρίση…”

    εχουν ξεκινησει να θεσμοθετουν … εχουν ξεκινησει να γεμιζουν το δημοσιο με προγραμματα και υπολογιστε ςπου μονο κοστιζουν οι αδειες τους.
    δεν εκπαιδευουν το κοσμο που εργαζεται στο δημοσιο να ξερει να τους χρησιμοποιεί.
    και ναι εδω ειναι wishful thinking αλλα νομιζω ότι αν καποιος δημοτης θελει να αποφασισει σε θέμα που τον απασχοελι να δεν μπορει να χρησιμοποιει τον υπολογιστη τοτε και μονο τοτε θα μπορει να ερχεται σε επαφη με το γραφειο του δημου.
    (και εδω σας ρωταω εγω ! ποσα ατομα συμμετειχαν στο δημοψηφισμα γαι την ευαθ ξερετε ??
    ξερετε αν γινοταν ηλεκτρονικα ποσοι παραπανω θα μπορουσαν να ειχαν συμμετασχει ?)

    θελουμε με όλα τα παραπανω να πετυχουμε

    Ανοικτή σελίδα παραπόνων και προτάσεων
    Κάτι που πριν 4 χρόνια ξεκίνησε να γίνεται με ένα αυτί στο κέντρο της πόλης αλλά μάλλον χάθηκε στη μετάφραση.
    Σκοπός μας είναι να έχουμε συνεχή ενημέρωση για τα προβλήματα που έχουν οι δημότες και τους λόγους που δυσαρεστούνται.
    Κάθε φορά που κάποιος θα επικοινωνεί με τον Δήμο για να εκφράσει το παράπονό του θα παίρνει αποδεικτικό για το ότι υπάλληλος του δήμου παρέλαβε το αίτημα του και έτσι θα μπορεί να βλέπει την πρόοδο που έγινε στο ζήτημα αυτό.
    Κάθε δημότης δικαιούται απάντηση στα θέματα που τον απασχολούν και αυτό θέλουμε να διασφαλίσουμε μέσω αυτής της παροχής.
    Όλα τα παραπάνω προφανώς και θα εξασφαλίζουν ανωνυμία
    στην επικοινωνία του δημότη με τον Δήμο

    δεν θελω να σας κουρασω αλλο .
    εμεις προτασεις και κουραγιο και διαθεση εχουμε .
    δεν κατηγορουμε κανεναν…
    ξερουμε οπως κι εσεις τι φταιει .
    θελουμε να το αλλαξουμε και ανα δεν τα καταφεορυμε θα παλεψουμε να το βελτιωσουμε.
    γιαυτο λεγομαστε πειρατες.
    γιατι δεν χρωσταμε 😉
    πουθενα 😉

    dimitris papamichael

    April 4, 2014 at 2:00 am

    • Σ’ ευχαριστώ για την απάντηση αλλά συνεχίζεις να περιγράφεις ένα τεχνοκρατικό τρόπο διαχείρισης, αγνοώντας πάλι ότι για να φτάσεις σε μελέτες θα πρέπει να υπάρχει πολιτική απόφαση. Εννοώ ότι πριν έχεις μια ή παραπάνω μελέτες για την ανάπλαση μιας πλατείας, πρέπει να έχεις την πολιτική απόφαση της ανάπλασης η οποία είναι και πιο σημαντική. Δες ας πούμε τον πεζόδρομο της Αγ. Σοφίας. Πάρθηκε πολιτική απόφαση ερήμην των πολιτων, υπήρξαν απίθανες κόντρες με αποτέλεσμα να βρει χώρο η περιφερειακή αυτοδιοίκηση και να κοντράρουν τον Δήμο. Σήμερα η Αγ. Σοφίας είναι μια ερμαφρόδιτη κατάσταση. Αν υπήρξε ακόμα και με κάποιο τρόπο ηλεκτρονικο δημοψήφισμα με συντριπτικά ποσοστά για την πεζοδρόμηση η όχι δεν θα είχαμε αυτό το θεατρο παραλόγου με την αντίστοιχη σπατάλη πόρων. Αλλά έτσι δεν έχεις ανάγκη το δημοτικό συμβούλιο. Το πρόβλημά σου είναι πιο βαθύ. Ζεις σε μια χώρα με αντιπροσωπευομένη δημοκρατία και εσύ ζητάς άμεση ηλεκτρονική δημοκρατία. Είναι απόλυτα θεμιτό και θα μπορούσα να σου πω ότι το υποστηρίζω, μόνο που εδώ κατεβαίνεις για δήμαρχος και δεν έχεις την δυνατότητα συνταγματικής αναθεώρησης 🙂
      Ο Καλλικράτης σου δίνει το δικαίωμα να κάνεις δημοψηφίσματα, δεν γνωρίζω αν σου επιτρέπει να είναι ηλεκτρονικά, όμως δεν σου επιτρέπει να αντικαταστήσεις το δημοτικό συμβούλιο μ’ αυτά.
      Σε αυτό που έχεις δίκιο είναι το εξής. Υπάρχουν άπειρες μελέτες, ιδίως για αναπλάσεις, που έχουν βραβευθεί, έχουν πληρωθεί και που ξαναπροκυρήσσονται (οι μελέτες) από κάθε καινούργια δημοτική αρχή. Έχουμε γράψει παλιότερα στο Thess, όταν η Μπιρμπίλη αγκλαλιαζότανε με Μπουτάρη για το σχέδιο που είχε η πρώτη για την Θεσσαλονίκη. Είχε κάνει ο Arlav 3 post με αυτό το θέμα και στο τρίτο παρουσίαζε την βραβευμένη μελέτη του 1997 επί πολτιστικής ενός γιαπωνέζου αρχιτέκτονα για την ανάπλαση της παραλίας. Αν την δεις θα πάθεις σοκ. παρ όλα αυτά εμείς κάναμε άλλη μελεέτη ξαναβραβεύσαμε άλλο αρχιτέκτονα και δώσαμε αλλού λεφτά. Οι μελέτες όμως δεν είναι θέμα των πολιτών, θέλω να πω ότι δεν μπορώ να κρίνω μια μελέτη μόνο με το αισθητικό κριτήριό μου και να την απορρίψω. Οι μελέτες θα πρέπει να κρίνονται από ειδικούς. Οι πολιτικές αποφάσεις είναι που μπορούν να μπουν σε δημοψήφισμα και όπως έιναι τα πράγματα, όχι όλες.
      Αν τελικά κατάλαβα καλά , αυτόπου ζητάς θα μπορούσε να συνοψισθεί σε “περισσότερη διαφάνεια με ηλεκτρονική αρχειοθέτηση των πάντων, ώστε να είναι προσβάσιμες οι πληροφορίες από όλους με παράλληλη διεξαγωγή ηλεκτρονικών δημοψηφισμάτων για σημαντικά θέματα της πόλης”;
      Οι απόψεις κάθε υποψηφίου είναι ευπρόσδεκτες εδώ οπότε δεν μας κουράζεις.

      Το δημοψήφισμα για το νερό έχω την εντύπωση ότι θα γίνει στις 18 Μαΐου.

      argos

      April 4, 2014 at 10:03 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: