Frappelections

για να βγεί το άχτι για τις πάντα αλλοπρόσαλλες εκλογές και την πολιτική.META

Clopy Paste;

with 5 comments

Η προσωπική μου εμπειρία από το Protagon του Θεοδωράκη δεν ήταν και η καλύτερη. Σε άρθρο τους, παλιότερα, κάνανε χρήση φωτογραφίας μου χωρίς αναφορά στην πηγή, διαμαρτυρήθηκα σε αυτούς αλλά και στην σημερινή υποψήφιά τους, τότε απλή αρθρογράφο του μια και το κίνημα δεν υπήρχε, παλιά μου συνάδελφο, την Χριστίνα την Ταχιάου και τελικά το Protagon αντί να αποδώσει την πηγή της φωτογραφίας προτίμησε να μην δημοσιεύσει το σχόλιό μου αλλά να αλλάξει την φωτογραφία με μια της Χριστίνας. Για να είμαι ειλικρινής με ενόχλησε η στάση τους αλλά και η δικαιολογία στην διαμαρτυρία μου λέγοντας ότι το πήρανε από thess,gr (στο οποίο εγώ την είχα αναρτήσει) χωρίς όμως πάλι να αποδώσουν πηγή ούτε και στο thess.

O καιρός πέρασε έγινε το ποτάμι από τον ίδιο που του ανήκει το Protagon και ξεκίνησαν να μας προβάλλουν την διαφορετικοτητά τους ως κίνημα. Είχαν μια επιτυχία με τις Ευρωεκλογές, μεγαλώσανε σαν κίνημα, βάλανε νερό στο κρασί τους σε μερικά θέματα και κατεβαίνουν στις εθνικές εκλογές προσπαθώντας να μας δείξουν το πόσο διαφορετικοί είναι. Σε πρόσφατο άρθρο του frappelections συγκρίναμε την γραφιστική προσέγγιση των φυλλαδίων, η οποία ακολουθείται από όλους τους υποψήφιους υποχρεωτικά, με τα μενούς των TGIF. Απ ότι φαίνεται είχαμε καλύτερη ιδέα για τους γραφίστες του κινήματος απ ότι έπρεπε. Θεωρήσαμε ότι απλά πήραν τις ριγέ κόκκινες γραμμές από τα TGIF και τις προσαρμόσανε στ φυλλάδιά τους.

Τα πράγματα δείχνουν να είναι χειρότερα, μέσω του φίλου μας του Νίκου ενημερώθηκα ότι το γραφιστικό κομμάτι είναι σχεδόν αυτούσιο με την καμπάνια της Saks Fifth Avenue η οποία το 2009 χρησιμοποίησε τον σχεδιαστή του περίφημου poster της καμπάνιας του Ομπάμα, Shepard Fairey.

10802_10152556844085759_4424173663921097162_nΓια του λόγου το αληθές υπάρχει άρθρο του 2009 στους New York Times με την όλη καμπάνια/

Δεν ξέρω αν πληρώσανε δικαιώματα ή πήρανε άδεια ή δεν ξέρω τι απαιτείται, αλλά θα είχε ενδιαφέρον να δούμε πόσο πληρώσανε για την συγκεκριμένη δουλειά στους designers που το αναλάβανε. Ισως θα χρειαζότανε και μια εξήγηση από το κόμμα που φέρνει το διαφορετικό στην χώρα

*σύμφωνα με τον Νίκο αρχική πηγή της είδησης είανι ο χρήστης του twitter @nikosalepis

Written by argos

January 18, 2015 at 5:00 pm

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. “Saks Fifth Avenue has turned to Shepard Fairey, whose work captures the bold style employed by Rodchenko in the 1920s.” Αυτό γράφει το άρθρο των NYT.

    Αν πρόκειται για σχέδιο του 1920, τότε δεν υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα και έτσι το χρησιμοποίησε και η Saks Fifth Avenue.

    Σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι ευθύνη του σχεδιαστικού γραφείου και όχι του Ποταμιού. Δεν μπορούμε να ελέγχουμε τέτοιες λεπτομέρειες, καθώς δεν έχουμε τόσους πόρους.

    Θα το αναφέρω, βεβαίως, ώστε να εξεταστεί η συνέχιση συνεργασίας με το σχεδιαστικό γραφείο.

    apapac

    January 19, 2015 at 11:34 am

    • Αγαπητέ μου επειδή γνωρίζετε αγγλικά, είναι κάτι άλλο το “captures the bold style employed by Rodchenko” όπου κάποις αντιγράφει το στυλ, όπως ο Shepard Fairey και άλλο να κάνουμε αυτούσιο copy paste το σχέδιο του Fairey που έκανε το 2009 και το οποίο έχει copyright. Μια πρόχειρη έρευνα στο google για τις εικόνες του Rodchenko δεν εμφανίζει πουθενά σχέδιο όπως του Fairey.
      Σαφώς και είναι ευθύνη του σχεδιασικού γραφείου που εσείς επιλέξατε να συνεργαστείτε. Σε κάθε περίπτωση περιμένω την ανακοίνωση από το Ποτάμι και σε περίπτωση παραβίασης copyright να μάθουμε πως το διευθέτησε.

      argos

      January 19, 2015 at 12:54 pm

      • Έχω ζητήσει να ενημερωθώ. Λόγω των εκλογών, μπορεί να πάρει λίγο χρόνο. Το στυλ πάντως είναι Ρωσικός Κονστρουκτιβισμός (Russian Constructivism) και από εκεί έχει αντιγράψει το στυλ και η Sachs 5th Av.

        apapac

        January 19, 2015 at 1:16 pm

  2. α) Η έμπνευση του γραφιστικού της Saks από το ύφος της ρωσικής πρωτοπορίας, του κονστρουκτιβισμού, του Ρότσενκο κλπ. είναι απολύτως θεμιτή και δεν είναι οι πρώτοι γραφίστες που δηλώνουν ότι η δουλειά τους αφορμάται από μια από τις σημαντικότερες περιόδους στην ιστορία του γραφιστικού σχεδιασμού. Πρόσφατα η Zaha Hadid δήλωσε ότι όλη η δουλειά της βασίζεται στην αισθητική του κονστρουκτιβισμού. Αυτό δεν σημαίνει λογοκλοπή. β) Η ακριβής αντιγραφή, όμως, αυτούσιου του γραφιστικού της Saks, όπως στην περίπτωση της διαφήμισης του Ποταμιού, εγείρει σοβαρό θέμα πνευματικών δικαιωμάτων και η Saks μπορεί, αν ενδιαφερθεί, να κινηθεί νομικά.

    Alexander

    January 20, 2015 at 5:21 am

  3. Το ότι είναι 100% αντιγραφή είναι αυτονόητο και δεν επιδέχεται καμιάς άλλης ερμηνείας. Στα ενθαρυντικά το ότι έχουν την στοιχειώδη αισθητική να αντιγράψουν τον καλύτερο στο είδος του (Shepard Fairey).

    elrich

    January 20, 2015 at 12:30 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: